Den 31. oktober 2021 bød Air France for første gang velkommen ombord på selskabets nye Airbus A220-300. De første flyvninger gik fra Paris-Charles de Gaulle til Berlin og Venedig. Flyvningerne blev opereret af Airbus A220-300 “Le Bourget”, som blev leveret til flyselskabet i slutningen af september og er det første af 60 fly bestilt af Air France til gradvist at erstatte selskabets flåde af Airbus A318 og A319 og de ældste A320.
Højeste niveau af komfort under flyvningen
Air France Airbus A220-300 har 148 sæder i en konfiguration med 3-2 sæder og hvilket betyder at 80 % af kunderne har adgang til enten et vindues- eller gangsæde. Op til otte rækker i flyet kan dedikeres til Business class-kunder.
Airbussens stole er med en bredde på 48 cm blandt de bredeste på markedet og er udstyret med USB A- og C-stik, et solidt bakkebord, en kopholder og en tablet- eller smartphoneholder integreret i ryglænet. Flyet er ligeledes udstyret med større vinduer, stemningsbelysning til at ledsage de forskellige faser af flyvningen, og rummelige bagagerum for lettere adgang. Den er udstyret med Air France Connect, flyselskabets Wi-Fi-tilbud, som er tilgængeligt under hele flyvningen.
Et fly af den seneste generation, der forbedrer Air Frances præstationer
Det seneste fly i Air Frances mellemdistanceflåde, Airbus A220-300, er det mest effektive i sin kategori. Air France har forpligtet sig til at forbedre sin økonomiske og miljømæssige ydeevne, A220 giver en omkostningsreduktion pr. sæde på 10 % sammenlignet med de fly, det erstatter, en 20 % reduktion i CO2-emissioner og en støjreduktion på 34 % .
Disse egenskaber vil spille en afgørende rolle for at reducere Air Frances miljømæssige fodaftryk og nå selskabets mål for bæredygtig udvikling. I 2030 vil flyselskabet have reduceret sit samlede CO2-udslip pr. passager/km med 50 % sammenlignet med 2005. Air France er også forpligtet til at samarbejde med øvrige partnere og offentlige myndigheder for at nå klimamålet om nul netto CO2-emissioner inden 2050.