Rejsegiganten TUI har indgået en bemærkelsesværdig aftale med bookingplatformen Booking.com, der giver forbrugerne adgang til at købe hele TUI’s sortiment af oplevelser, aktiviteter og endagsture uden om rejsekoncernens egne pakkerejser, en ydelse ad gangen, og via nettet.
Der er tale om et sortiment på ca. 70.000 oplevelses- og aktivitetsprodukter, der produceres gennem datterselskabet Musement, som TUI erhvervede i slutningen af 2018, og som koncernen siden har brugt til at samle og videreudvikle udvalget af oplevelses- og aktivitetsprodukter.
Aftalen markerer et tigerspring for Booking.com, som hidtil har haltet efter konkurrenterne, når det gælder udbuddet af netop oplevelser og aktiviteter.
Ifølge TUI-direktør for destinationer og oplevelser, David Schelp, ser TUI det nye samarbejde som en et logisk skridt for rejsekoncernen, der med aftalen får adgang til ”ny ekspertise indenfor global marketing”.