Annons:

SAS relancerer koncept med bæredygtigt emballage

SAS lancerer en ny indpakning af det prisbelønnede New Nordic by SAS-koncept. Designet og materialerne betyder, at der spares op til 51 tons plastik om året, og det er et afgørende skridt på vejen mod målet om 100 procent bæredygtige materialer ombord i 2030.

New Nordic by SAS-konceptet er en nytænkende madoplevelse ombord på flyene. Menuerne består af lokalt producerede og sæsonmæssige råvarer, og lige fra det blev lanceret i 2017, har konceptet haft fokus på bæredygtighed og kvalitet.

Nu relanceres selve indpakningen og cuben med et nyt design og mere bæredygtige materialer.

– New Nordic by SAS-madkonceptet, som serveres i cuben, er et glimrende eksempel på, hvordan vores produkter ombord er medvirkende til, at vi kan indfri vores mål. De vigtigste initiativer er dog fortsat fornyelsen af flåden, øget brug af biobrændstof og dedikeret støtte til udvikling af elektriske fly, siger Karl Sandlund, EVP & Chief Commercial Officer, SAS.

Relanceringen bidrager til, at plastforbruget reduceres med 51 tons om året. SAS har i samarbejde med leverandører fundet en løsning, som erstatter den indvendige plastikbeholder i cuben med en lavet af papir, der har en belægning af økologisk, plantebaseret plastik i stedet for oliebaseret plastik.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.