Sverige bliver det første marked i Europa, hvor Flixbus tilbyder passagererne fri medieunderholdning om bord på bussen.
Det vil snart være muligt, for Flixbus-passagerne i Danmark, at få tiden til at gå med et udvalg af Hollywood-film, Amazon TV-shows, lydbøger, e-bøger, e-magasiner og spil. Afprøvningen af tjenesten har været undervejs i fire uger i Sverige, hvor den nye underholdningstjeneste nu er annonceret. Nyt indhold vil også opdateres løbende, ifølge en pressemeddelelse.
– Efter at digitalisere busindustrien føles det fantastisk at kunne fortsætte på samme spor og forny oplevelsen om bord på busserne, siger Peter Ahlgren, administrerende direktør for FlixBus Norden.
I praksis fungerer underholdningstjenesten fuldstændigt uafhængigt af Wi-Fi.
Systemet vil blive lanceret i FlixBus European Fleet, hvor Sverige er det første land, der modtager tjenesten. Danmark er også et marked, hvor underholdningsportalen på Flixbusserne vil blive lanceret. Ved udgangen af året, er det planlagt, at Flixbusserne i hele Europa vil have den nye tjeneste.
Udover selve underholdningen kan passagererne følge rejsen på tjenesten.