Annons:

Ryanair får katastrofal vurdering i undersøgelse – igen

For sjette år i træk er Ryanair i en undersøgelse rangeret som Storbritanniens værste flyselskab på korte strækninger. Ryanair selv afviser undersøgelsen. Pris er den vigtigste faktor for passagerer, hævder flyselskabet.

Ryanair fortsætter med at overraske kunder med skjulte omkostninger. Det er en af årsagerne, til at flyselskabet igen er blevet rangeret dårligst i en undersøgelse, som forbrugergruppen Which har lavet, hvor 7.500 passagerer hvert år udtaler sig om det britiske flyselskab.

Efter at tasken er checket ind, sædet er reserveret og returafgiften er betalt, så kan flyselskabets priser ofte lande på højere beløb end konkurrenternes, ifølge undersøgelsen fra Which. Tillægget udgør i dag 28 procent af virksomhedens omsætning, skriver The Guardian.
Undersøgelsen gav Ryanair de lavest mulige point for boarding, siddekomfort, mad og drikke og kabinemiljø. I løbet af det sidste år er også en række flyvninger blevet aflyst, dels som følge af strejke.

Ifølge Which er Ryanair det flyselskabet, som de fleste passagerer nægter at flyve med. Af dem, der udtrykte deres præferencer, svarede 70 procent, at de ikke ønskede at rejse med Ryanair, påpeger The Guardian.

Ryanair på den anden side afviser undersøgelsen, som de finder værdiløs og ikke-repræsentativ. Pris er den vigtigste faktor for passagerer, hævder flyselskabet:
– Vi er vokset med 80 procent på seks år, og Ryanair.com er blevet et af de mest besøgte flyselskaber, sagde en repræsentant til BBC.

Den bedste rating af de 19 flyselskaber, der flyver fra Storbritannien, var Aurigny, Swiss Airlines, Jet2, Norwegian og KLM.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.