Annons:

Scandic i nyt samarbejde: Vil nudge gæster til at spare på vandet

Scandic har indgået i et samarbejde, der skal få gæsterne til at mindske deres vandforbrug, når de er i bad.

I et samarbejde med den danske start-up-virksomhed Aguardio vil Scandic tilskynde gæsterne til at tage kortere bade for at mindske vandforbruget. Aguardio hjælper med en teknologisk løsning, der skal mindske vandforbruget ved, at en sensor med en timer i badet skal vise gæsternes, hvor lang tid de har været i bad. Det skriver Scandic i en pressemeddelelse.

– Vi er rigtig glade for det nye samarbejde med Aguardio, som på intelligent vis kan bidrage til at mindske vandforbruget og dermed miljøpåvirkningen. Det er imidlertid stadig helt op til den enkelte gæst at bestemme længden af brusebadet, og hvor meget vand der bruges, hvilket er vigtigt for os, siger Daniel Kirchhoff, kommunikationschef i Scandic.

Formålet er at “nudge”, altså fremskynde, gæsterne til at bruge mindre tid og vand, når de er i bad. Ifølge Aguardio vil det nedsætte tiden i brusebadet med 20 procent.

Scandic indfører også en sensor i brusekabinens loft, der skal gøre det muligt for hotellet at indsamle nyttig information om vandforbruget på hotellet gennem dets WIFI. Den skal også måle luftfugtighed og temperaturen på værelserne og regulere opvarmningen af vandet for at reducere energi- og CO2-forbruget.

Ifølge Scandic varer et gennemsnitligt brusebad på et hotel over syv minutter. Hver femte hotelgæst slukker for vandet under indsæbning.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.