TUI udnævner ny kreativ direktør

0

Anna Laestadius er blevet ansat som ny kreativ direktør (Chief Creative Office) for TUI Danmarks moderselskab, TUI Group.

Anna Laestadius skal stå får den globale udvikling af TUIs internationale brand i rollen som ny Chief Creative Officer. Hun kommer til at have ansvar for brand- og marketing indsigter, ligeså vel som udvikling af kampagner:

– Med mere end 20 års erfaring med at drive en international forretning, bygge velkendte brands og transformere dem ind til digitale landskaber, er Anna Laestadius det perfekte match for vores stærke globale brand, siger Erik Friemuth, Chief Marketing Officer i TUI Group.

Hun kommer til at overtage stillingen efter Barbara Haase, som tidligere i år meddelte, at hun forlader TUI.

Anna Laestadius har været hos TUI siden 2015, hvor hun siden da har været marketingsdirektør for TUI i Norden. Hun har i sin tid været ansvarlig for at lancere navnet TUI i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

– TUI’s globale appel og kraft har udviklet sig meget de seneste år – i dag opererer næsten 70.000 mennesker under ét brand med ét ansigt til kunden. Det er en god mulighed for at hjælpe til med at forme dets fremtidige udvikling, siger Anna Laestadius.

Den nye kreative direktør blev kåret som årets marketingsdirektør i Sverige to gange. Hun beholder stadig sin funktion som marketingsdirektør for TUI i Norden.

I sin nye stilling skal hun reportere til Erik Friemuth, Chief Marketing Officer for TUI Group.

Share.

About Author

Comments are closed.