Google æder digitale rejseselskaber

0

Torsdag faldt Expedia og TripAdvisor sammen på Wall Street og beskylder de dårlige resultater på Googles søgeresultater.

Expedia Group havde et rekordstort fald på børsen inden for de seneste 14 år, og TripAdvisor faldt, mere end de har gjort de seneste to år, efter de to selskaber fremviste svage resultater for tredje kvartal.

Expedia og TripAdvisor giver skylden på Googles søgemaskine. Kunderne bruger Google til at søge efter rejser, og ifølge Bloomberg dominerer Googles søgemaskine mindst tre fjerdedele af markedet. Det får rejsebureauerne til at koordinere deres hjemmesider med nemme reservationsværktøjer til Googles søgeresultater.

For fem år siden begyndte Google at placere betalte sider i toppen af søgelisten. Det har fået de rejsesider, der ikke betaler til Google, til at blive presset ned på søgelisten. Det betyder, at rejsefirmaer nu skal bruge milliarder af dollars hvert år for at få det samme antal klik, som de tidligere modtog gratis.

Share.

About Author

Comments are closed.