Annons:

Turistorganisation vil sprede Københavns turister

Turistorganisationen Wonderful Copenhagen vil have flere turister væk fra Nyhavn og Indre By. Med en ny markedsføringsstrategi vil de sprede de internationale turister ud i flere bydele.

Turisterne i hovedstaden skal bevæge sig mere rundt i byen, tage på ture ud af byen og besøge København i løbet af hele året. Det er målet for Wonderful Copenhagen. Fremover vil turistorganisationen undlade at markedsføre Nyhavn og ændre fokusset væk fra de klassiske turistattraktioner i Indre By.

Ifølge Wonderful Copenhagen bakker over 80 procent af københavnerne op om, at byen fortsat skal markedsføres som destination for rejsende i modsætning til andre europæiske byer.

– I København er vi i den situation, at der samlet set er stor opbakning fra de lokale, og det giver os både en mulighed for og en pligt til at handle proaktivt i forhold til at mindske de udfordringer, der kommer, når flere mennesker fremover vil besøge byen, siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

– Derfor ændrer vi nu strategien for, hvilke fortællinger og attraktioner, der skal markedsføre hovedstaden – så vi breder byen endnu mere ud over for de besøgende, siger han.

Nyhavn vil fremover ikke længere indgå i markedsføringen af hovedstaden, og hovedparten af den fremtidige markedsføring vil handle om områder uden for Indre By. 75 pct. af Wonderful Copenhagens digitale markedsføring fokuserer på hovedstaden som rejsedestination om efteråret, i vintermånederne og om foråret, hvor højsæsonen er forbi.

– Turister vil fortsat i høj grad besøge Indre By og de mange og kendte attraktioner. Vi arbejder på at skabe en større spredning i turismen, både geografisk og sæsonmæssigt. Vores analyser viser, at de rejsende er interesserede i at kombinere storbyen med oplevelser uden for byen. Samtidig kan vi se, at jo flere bydele de besøger, jo mere tilfredse rejser de hjem. Så potentialet for at skabe større spredning er tilstede, og det kan og skal vores markedsføring bidrage til, siger Mikkel Aarø-Hansen.

Det er dog ikke hele Indre By, der er lige så udfordret som Nyhavn. Derfor vil Wonderful Copenhagen arbejde med at udvikle lokale turismestrategier for specifikke områder i Indre By i samarbejde med Indre Bys lokalråd.

Deres nye markedsføringsstrategi er en del af strategien Tourism for Good, som Wonderful Copenhagen lancerede ved udgangen af sidste år.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.