Annons:

Regioner starter madprojekt for at styrke jysk turisme

En fælles investering i gastronomi skal trække flere turister til Vestkysten for gode mad- og kulturoplevelser.

En gruppe aktører langs den jyske vestkyst vil i løbet af de næste år styrke fødevareoplevelserne ved Vestkysten. Blandt dem er Partnerskab for Vestkystturisme og Dansk Kyst- og Naturturisme sammen med en række regioner.

Det skriver Dansk Kyst- og Naturturisme i en pressemeddelelse.

15 fødevarehotspots er blevet udvalgt, som skal styrke turismen langs hele Vestkysten.

Ifølge Sisse Wildt, som er kommunikationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme, vil de 15 udvalgte områder danne en fælles fortælling af deres historier og ændre Vestkysten til en fødevaredestination med forskellige smagsoplevelser:

– Projektet har skabt en fælles fødevarefortælling for hele Vestkysten. Det har allerede haft en positiv effekt, fordi historierne er med til at sætte Vestkysten på verdenskortet for smagsoplevelser i høj klasse, fortæller Sisse Wildt.

– Den fælles fødevarefortælling skal være med til at tiltrække foodies og få dem til at bevæge sig langs Vestkysten for at udforske alle de unikke fødevareoplevelser, der findes, siger hun.

Fortællingen udgør både film, billeder, grafik og en beskrivelse af hvert enkelt af områdernes fødevare og kultur:

– Materialet er gjort tilgængeligt for alle, fordi vi ser en stor fordel i, at både virksomheder og organisationer i fællesskab kan gøre turisterne opmærksomme på de unikke muligheder, som Vestkysten tilbyder. Det giver en endnu større effekt, når vi løfter i samlet flok, fortæller Sisse Wildt om tankerne bag materialet.

Materialet er udarbejdet i både dansk, engelsk og tysk.

Fakta om projektet:

  • De 15 hotspots er: Skagen, Løkken, Hirtshals, Jammerbugten, Hanstholm, Thyborøn, Bovbjerg Klint, Thorsminde, Hvide Sande, Skjern Enge, Varde Å Dal, Henne/Blåvand, Fanø/Esbjerg, Ribe/Mandø og Tøndermarsken/Højer.
  • Finansieres af Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark og Dansk Kyst- og Naturturisme.
  • Det samlede budget er på 1,6 mio. kr.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.