Kampagne skal skabe udenlandsk opmærksomhed for Odense

0

En ny kampagne skal gøre tyskere, svenskere og italienere opmærksomme på Odenses nye oplevelser.

Sammen med VisitDenmark har Odense udviklet kampagnen ”Moments in Odense”, som skal vise det hyggelige, lokale liv, festivalerne og ikke mindst H.C. Andersen.

– Vi er rigtig glade for sammen med Odense at lancere en målrettet kampagne for byen. Odense er ikke specielt godt kendt og derfor et nyt reason to go for især vores nærmarkeder. Med alt det nye, som sker i byen, har Odense gode muligheder for at tiltrække langt flere turister end hidtil, siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen, VisitDenmark.

Der investeres i disse år for 40 milliarder kroner i udviklingen af Odense. Gamle torve genetableres og nye byrum skydes op. Næsten en milliard kroner bliver investeret i turismen. Det indebærer nye hotel- og konferencefaciliteter og et eventyrhus om H.C Andersen, som står klar i 2021.

– Der investeres historisk mange penge på at transformere Odense til en moderne storby. Udviklingen betyder, at det bliver en helt anden oplevelse at besøge Odense, og allerede nu er der meget nyt at opleve i byen. Det vil vi gerne fortælle turisterne, siger specialkonsulent i VisitOdense, Søren Brønserud.

Han fortæller, at Odense ikke har haft lige så stor vækst som København og Aarhus i de senere år, og kampagnen skal være med til at øge væksten og skabe flere arbejdspladser i byen.

Kampagnen er målrettet voksne par i Sverige, Tyskland og Italien, som skal lære Odense bedre at kende. Det skyldes, at der i gennemsnit er to ud af tre , som ikke kender Odense som destination, viser en ny måling fra VisitDenmark, som er gennemført blandt 8.000 personer i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Storbritannien, Milano, Rom og Paris.

Kampagnen indeholder annoncering på YouTube og Facebook, en kampagnevideo og presseture. Den kører fra maj til juni og igen fra september til oktober. Kampagnen har kostet over 2,7 millioner kroner.

Du kan se kampagnevideoen her:

Share.

About Author

Comments are closed.