Stena Line forlænger succeskampagne

0

Stena Line har i samarbejde med en lang række jyske turismeaktører vendt den historisk nedadgående udvikling i antallet af svenske og norske turister i Danmark. Med kampagnen ”Golden Deals” er tusindvis af nordiske naboer gået ombord på færgen med kurs mod jyske attraktioner, hoteller og restauranter.

De sidste mange år har flere svenske og norske endags- og feriegæster fravalgt at krydse Kattegat. Den triste tendens har rederiet Stena Line i samarbejde med Turisthus Nord og flere jyske turismeaktører nu lavet om på. De har sammen investeret knap 7 millioner kroner i kampagnen ”Golden Deals”, der indtil videre har sikret flere tusinde yderligere norske og svenske feriegæster i det jyske henover sommeren. Det skriver Stena Line i en pressemeddelelse.

– Med kampagnen ”Golden Deals” er vi for første gang lykkedes med at vende udviklingen. I stedet for at se passivt til, at vores skandinaviske naboer fravælger Danmark som feriedestination, har vi taget kampen op for at vinde dem tilbage med attraktive tilbud – med stor opbakning fra turismeerhvervet. Det har henover sommeren resulteret i en særdeles positiv udvikling med markant øget besøgstal på de jyske attraktioner og overnatningssteder, som er en del af samarbejdet, siger Tony Michaelsen, rutedirektør for Stena Line i Danmark.

Kampagnen har tilbudt rabatter til rejsende med Stena Line til Danmark fra Norge og Sverige. Siden kampagnens start i april er antallet af hotelbookinger hos de deltagende hoteller steget med i gennemsnit 40 procent i forhold til de hoteller, der ikke er en del af kampagnen. I alt har over 4.000 turister aktiveret et af de mange ”Golden Deals”-tilbud.

– Det er fantastisk at kampagnen har haft en så mærkbar effekt. Vi er glade for at være med til at understøtte Stena Lines vision og sikre lokal forankring hos alle vores turismeaktører, siger René Zeeberg, direktør i Turisthus Nord.

På grund af succesen med kampagnen har Stena Line besluttet at fortsætte kampagnen i 2020.

Share.

About Author

Comments are closed.